مهندسي نرم‌افزار چيست و چگونه به برنامه‌نويسان كمك مي‌كند؟

اين وبلاگ مرجع كامل مقالات طراحي سايت در مشهد است

مهندسي نرم‌افزار چيست و چگونه به برنامه‌نويسان كمك مي‌كند؟

۵۴ بازديد


براي  طراحي سايت در مشهد  آشنايي مهندسي نرم‌افزار نخست مي بايست ماهيت وجود آن را بهتر بشناسيم براين اساس بهتر ميباشد نخست مقداري راجع‌به فرآيندهاي ساخت‌و‌ساز جنس سخن كنيم. براي ساخت و ساز هر فرآورده تعدادي ضوابط، استانداردها و توافق‌ها وجود دارا هستند كه توليدكنندگان از آنان تاسي مي‌نمايند و عدم تقليد از آن ها ايرادات بخش اعظمي براي ساخت‌و‌ساز كنندگان و مصرف كنندگان ساخت و ساز خواهد كرد.
فرض نمائيد اين استانداردها و توافقات وجود نداشتند و هر كمپاني توليدات خويش را بر پايه ي اذهان و علائق خويش ساخت‌و‌ساز مي كرد؛ در كوچك‌ترين شرايط و صرفا در ايجاد كليد و پريز اسباب و اثاث برقي چه اتفاقي مي‌زمين‌خورد؟ دنيايي از توليدها برقي كه هر مورد ساز خودشان را ميزند! پريزهاي برقي با ۳ يا اين كه ۴ درگاه و دوشاخه‌هاي ساده در كمپاني‌هاي سازنده اثاثيه برقي كه استعمال از آن اسباب و اثاث را براي مصرف كنندگان ناممكن مي‌كردند و همين زمينه سبب ساز مي شد كه مشتريان عشق و علاقه‌اي به خريد توليدات اين چنيني نداشته باشند.
مهندسي نرم‌افزار چه مي‌باشد؟بدين ترتيب براي ساخت يك انسجام كلي در ساخت و ساز توافقاتي مبتني بر استاندارد ساخت شد تا همگي توليدكنندگان و مصرف كنندگان از آن منفعت ببرند. مهندسي برنامه نيز تا حد متعددي همين مسير را در ايجاد برنامه طي مي‌نمايد و در واقعيت فاكتورها و فرآيندهايي چهت نيل به محصولي با كيفيت خوب در ساخت‌و‌ساز برنامه ارائه مي دهد.
مهندسي نرم‌افزار چه مي‌باشد؟براي ادراك بهتر از معاني عباراتي زيرا مهندسي نرم‌افزار بهتر ميباشد از هم تفكيك شوند. اين اصطلاح از دو واژه و كلمه نرم‌افزار و مهندسي ايجاد شده است:
اپليكيشن چيزي بيش تر از كدهاي اجرايي يك اپليكيشن وجود ندارد. تماما‌خيس اپليكيشن به دسته‌اي از كدهاي اپ نويسي اجرايي به ياور كتابخانه‌هاي داراي ربط و اوراق منحصر آن گفته ميشود.از طرف ديگر مهندسي به كليه موضوعات درخصوص روش ساخت محصول ها، با استعمال از اصول و نحوه‌هاي علمي تعريف‌و‌تمجيد گرديده گفته مي شود.موسسه استاندارد IEEE مهندسي برنامه را استعمال از يك طريق منظم و قابل اندازه گيري براي توسعه و گسترش، افتتاح و محافظت نرم‌افزار تعريف و تمجيد مي‌نمايد.
مزاياي مهندسي برنامهاصلي ترين مزيت مهندسي اپليكيشن ساخت و ساز يك مسير ايمن براي پباده سازي و ارائه يك اپليكيشن بي نقص، كاربردي و سواي نقص‌ ميباشد. مهندسي اپ در كنار ارائه‌ي سبك‌ها و راه حل‌هاي متفاوت شيوه‌هايي را جهت سهولت حفظ، تعمير و گسترش آن ارائه ميدهد. علاوه بر اين در كنار مزاياي مذكور مزاياي فوق العاده ديگري را به همپا مياورد كه به‌دنبال گزينه نظارت قرار خوا‌هيم اعطا كرد.
ابهام را كاهش مي دهدقابل انعطاف افزارهاي والا مدام غامض و سخت مي‌باشند. مهندسي نرم‌افزار براي كاهش عدم وضوح هر پروژه يك راهكار عالي داراست. مهندسي برنامه اشتباهات بلندمرتبه را به يكسري نقص‌ كوچك تقسيم مي نمايد تا به راحتي آغاز به حل هركدام از اشتباهات كوچك فرماييد. مجموع اين اشتباهات كوچك به صورت جدا از يكديگر حل مي‌شوند.
به دستكم رساندن هزينه برنامهبرخي از قابل انعطاف افزارها به hardware متعددي احتياج دارا هستند و اين هزينه‌ي يوزرها آخري را براي منفعت بردن از آن‌‌ها ارتقاء مي دهد. يا اين كه الگوريتم‌هاي غلط مستعمل در آنها باعث ميشود نيروي انساني متعددي براي توسعه و گسترش اپليكيشن جهت ساخت‌و‌ساز ميليون‌ها خط كد به فعاليت گرفته گردد. ولي در مهندسي نرم‌افزار، برنامه نويس ها تمامي چيز را طرح ريزي مي‌نمايند و تك تك مورد ها مازاد را كه مورد نياز وجود ندارد، كاهش ميدهند و كدها را به طور تماما seo گرديده به اتمام مي رسانند.
همينطور مشكلات نتايج از مشكلات فرصت و هزينه متعددي را درپي خواهد داشت كه هزينه ايجاد را ارتقا خواهد بخشيد. ولي به جهت كاهش نادرست و ارائه چاره‌هاي علمي، هر قابل انعطاف افزاري كه از طريق مهندسي اپ به كار گيري مي‌نمايد، هزينه كمتري را به اشخاص مربوط به اپ زور مي‌نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.